Keresés ebben a blogban

2011. január 12., szerda

Egy falat India-Kashmíri csirke karalábé curryvel

Újra elővettem az indiai receptgyűjteményemet és kipróbáltam ezt a két receptet.A curry nem karalábéval szerepelt a könyvben,hanem karórépával.Én inkább karalábét használtam.A csirkéket sógornőméktől kaptuk,én combját,mellét,máját,szívét is hozzáadtam. Kipróbáltam új fűszereimet is,de csak módjával,a csiliből például csak csipetnyiket tettem bele,tanulva a korábbiakból.A garam masala különleges ízt adott a currynek,nagyon ízletes,finom lett.Petim is nagyon finomnak találta.Nagyon különleges ízvilág jött létre,számomra eddig ismeretlen,de tetszetős.Amikor megmondtam a páromnak,hogy ezen a  csirkén még joghurt is van,csak nézett nagy szemekkel,hogy hát hogy lehet az....Szóval újabb siker a könyvből:-)

Ajánlom ezt a receptet Gabinak,aki ma ünnepli szülinapját!:-)Isten Éltessen Sokáig!


Kashmíri csirke karalábé curryvel

Hozzávalók a curryhez: 6 darab karalábé, 10 dkg vaj, 1 hagyma karikára vágva, csipetnyi csili, 1 kiskanál garam masala, ízlés szerint só, 1/4 teáskanál barnacukor és 1 citrom leve.

A karalábét megpucoljuk és vékony karikára vágjuk.Feltesszük főni és forrás után 3 percig  még főzzük,hogy ropogósan puha maradjon. A vajat felhevítjük és megsütjük rajta a hagymát. Hozzáadjuk a csilit,a sót és a karalábét,majd 5 percig sütjük.Erre kerül a garam masala és  a cukor,majd még 5 percig sütjük.Ezután elzárjuk a gázt,meglocsoljuk a citrom levével és pihentetjük. Melegen a csirke mellé szolgáljuk fel.

Hozzávalók a csirkéhez: 10 dkg vaj, 3 nagy hagyma szeletelve, 10 borsszem, 10 kardamom, 1 fahéjrúd, fél kávéskanál őrölt gyömbér (vagy friss gyömbér reszelve, egy csipetnyi), 2 gerezd fokhagyma, 1 csipet csili, 1 púpos teáskanál pirospaprika, só, 2 csirke húsa szigorúan bőr nélkül, 1 nagy pohár natúr joghurt és friss petrezselyemzöld.

A vajat felhevítjük és hozzáadjuk  a hagymát,a kardamomot és a fahéjrudat.Aranyszínűre pirítjuk.Ezután megfűszerezzük a gyömbérrel, a 2 kinyomott gerezd fokhagymával, a csilivel,paprikával és sóval. 2percig sütjük. Belepakoljuk a csirkehúsokat és 5 perc alatt gyorsan megpirítjuk.Ezután leöntjük a joghurttal,elkeverjük és 30 percig így sütjük.Félidőben megfordítjuk a combokat/szeleteket.
A végén apróra vágott friss petrezselyemzölddel megszórjuk és  a curry mellé tálaljuk.

Jó étvágyat!


बोन अप्पेतित







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése