Keresés ebben a blogban

2011. április 8., péntek

Ez aztán a keksz!-Házi reform magvas kekszcsodák -gyerekekkel és/vagy nekik


Kezdeném azzal,hogy apum Jutkájától kaptam karácsonykor egy receptkötetet,amibe azóta is szorgosan gyűjti= rendeli nekem a jobbnál jobb recepteket!A múltkori almás kifli is onnan való,bár én azt a receptet is megvariáltam,szokásomhoz híven.Mikor legutóbb a kezembe vettem, már kiszemeltem egy fincsi reform keksz receptet,de ott nem ezen a néven szerepelt ,és bevallom,hogy megint csak belenyúltam egy kicsit a receptbe,megvariáltam,de csak minimálisan.És átkereszteltem.
Nos,aki szereti a reform,ínyenc és magvas kekszeket,sütiket,hát itt a lehetőség,hogy saját kezűleg is készítsen!Ez a recept szerintem tökéletes,a kekszek mennyeiek nemcsak látványra,de ízre is!Egy mondattal: Hát ez már aztán a keksz!
Nem kell nyújtani,na és egy nagyon fontos momentum!-Gyerekek!Beszéljétek rá anyut ,hogy készítse el nektek,pontosabban veletek  ezt a nem mindennapi kekszet!Jó móka és nem fogtok csalódni!Arról már nem is beszélek,hogy mennyire egészséges!
Szóval,Anyukák,Gyerkőcök Hajrá!!!


Házi reform magvas kekszcsodák

Hozzávalók: kb. 24 darab 8-10 cm átmérőjű kekszhez-De készíthetünk kisebbeket is,akkor jóval több lesz belőle!

- 20 dkg Rama
- 6 dkg szőlőcukor
- 8 dkg barnacukor
- 2 kiskanál vaníliáscukor
- 2 tojás
- 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
- 16 dkg finomliszt
- 2 evőkanál sütőpor
- 10 dkg zabpehely
- 20 dkg étcsoki ( 60% kakaótartalmú)
- egy tányérnyi natúr napraforgómag
- egy fél tányérnyi tökmag

A margarint, a  cukrokat és  a tojást simára keverjük.(lehet elektromos habverővel is!) Hozzáadjuk a liszteket, a sütőport és  a zabpelyhet. A csokit nagyon kicsi darabokra törjük és reszeljük-de azért darabos legyen! Az egészet jól összegyúrjuk.Jó ragadós massza lesz. Sütőpapírral kibélelünk 2 tepsit.A masszából kézzel kis darabokat kiveszünk és először golyóvá formáljuk,majd a tenyerünkön kicsit lelapítjuk és mindkét oldalára jól belenyomkodjuk a napraforgóba,majd a sütőpapíros tepsibe sorakoztatjuk. Ha megtelt a tepsi,akkor még egy pohár segítségével lenyomhatjuk a korongokat,hogy egyforma vastagságúan legyenek.
Mehetnek az előmelegített sütőbe,ahol 15 perc alatt megsülnek.Közben nézzük,hogy nehogy megégjenek!
A többi masszából is hasonló korongokat készítünk,és ha már kifogytunk a napraforgómagból, jöhet a tökmag.Nagyon jól fog mutatni.Miután kihűlt,tálcára szedjük és fogyasztjuk.

Nos,várom a kommenteket!:-)

Jó étvágyat!-vagyis az Egészségetekre!


A massza






4 megjegyzés:

  1. Hát ezek a kekszcsodák fantasztikusak, gratulálok. A képeid is nagyon szépek.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen!Ha gondolod fénypostával már küldöm is a kóstolót!:-)Csak nyisd ki az ablakot!:-)

    VálaszTörlés
  3. Én kérnék szépen,már ki is nyitottam az ablakot:-),csodásak!

    VálaszTörlés
  4. Juj, nagyon jól néznek ki! Biztos nagyon fincsik!

    VálaszTörlés