Keresés ebben a blogban

2011. május 29., vasárnap

Tejszínes remegő hűs epertorta

Epertorta ,viszont nem a szó szoros értelemben. Tejszínes pudingot főztem eperrel.
A forma ,amiben szilárdítottam,még a stafírungból való:)Tizenéves korom óta gyűjtötte anyukám a stafírungot,legtöbbször minden jeles alkalomra valamilyen stafírungba való ajándékot,vagyis konyhai felszerelést,eszközt kaptunk. A gardróbban egy szekrény tetején halmozódtak fel az évek során. Volt rá vagy 13 évük.Innen való ez a tupperes edény is,amiben a pudingot megszilárdítottam.Az alját lehet cserélni 4- féle alakú formázóval,így csillag,tulipán,szív és fenyőfa alakot lehet készíteni belőle.

Régen több edénybemutatót is tartottak nálunk.Én nagyon élveztem.Kóstolhattunk,jókat beszélgethettünk és kipróbálhattuk a "csoda" edényeket.Mindig is nagyon érdekelt a gasztronómia.Amint már korábban egy posztban írtam,13 éves korom óta rendszeresen sütök,főzök.Már korábban is sürögtem.forogtam a konyhában,nem keveset,egész komolyan besegítettem és kedvenceimet elkészítettem.Egyszer úgy 12 évesen kaptam anyukámtól egy komplett piros reggeliző készletet,plusz késeket, mindenféle konyha kütyüt.Németországból hozta nekem,ez volt a nagy ajándéka.Hát ennek örültem a legjobban.Egy komplett kis konyhafelszerelés,nem játék,hanem igazi. Egy szett.Kár,hogy már nincs meg:(
Nézzük akkor a receptet:


Tejszínes remegő hűs epertorta

Hozzávalók:
- 1 liter tej
- 2 csomag tejszínes pudingpor
- 2 marék eper
- 10 dkg étcsoki
- 10 evőkanál cukor
- díszítéshez. 
eper
és csokiba mártott babapiskóta

A 2 csomag tejszínízű pudingport a tejjel és  a cukorral a csomagon lévő utasítás szerint sűrű pudinggá főzünk.
A tupperes formát hideg vízzel kiöblítjük  és a forró ,sűrű pudingot szedőkanállal és a 2 marék darabos eperrel felváltva a formába adagoljuk. Kövön kihűtjük.Miután kihűlt, tetejét lezárjuk és mehet a hűtőbe 12 órára. Ezután a forma széleit meleg vízbe mártjuk és óvatosan egy tálra borítjuk a tortánkat. Körben kirakjuk eperrel.Gőz felett 10 dkg étcsokit felolvasztunk és  a torta tetején lévő mélyedésbe öntünk egy keveset.Berakjuk a hűtőbe és hagyjuk megszilárdulni. Miután megszilárdult,szépen kiemeljük a formát( jelen esetben tulipánformát) és egy tányérra tesszük díszítésnek. Felvágjuk a tortánkat és mellé tesszük.Csokiba mártott babapiskótával és eperrel kínáljuk.

Jó étvágyat!











1 megjegyzés: