Keresés ebben a blogban

2011. június 17., péntek

Piros nyári vaníliás gyümölcsfőzelék és Holdfogyatkozás

Nem is egy egyszerű gyümölcsfőzelékről van szó,mert ez annál több.(szerintem)Könnyű,nyári desszert,mely hidegen,melegen egyaránt nagyon finom.
Ma  végigmentem kedvenc piacomon,roskadoztak  a padok a szebbnél szebb, kívánatosabbnál kívánatosabb gyümölcsökkel és zöldségekkel.Egy olyan gyümölcs és zöldségrajongónak,mint én ,ez maga volt a Kánaán!:)
Ugye ismerős érzés,amikor elhaladunk a kofák mellett és az érett cseresznye,meggy és eper szinte megszólal,már szinte utánunk kiabál,hogy kóstolj meg!:)Nem is lehet ellenállni nekik.A piacon még a levegő is más.Érdemes jól beleszippantani és betelni  az ezernyi színnel ,illattal és ízzel,máris jobb kedvünk lesz.
Ezek után ma egy jó kis nyári főzeléket rittyentettem össze, fekete cseresznyéből(hú. olyan roppanós,egészséges és mézédes) , már-már fekete meggyből és ribizliből.Csak úgy megérzés alapján állítottam össze,remek lett!

Lent pedig egy fotó,amelyen sikerült valamennyire megörökítenem a szerdai holdfogyatkozást,vagyis annak egyik részletét.



Hozzávalók:
- 2 marék piros ribizli
- 4 marék fekete meggy
- 3 marék fekete cseresznye
- kevés víz
- cukor ízlés szerint
- 3 dl natúr joghurt ( sűrű)
- 1 csomag epres pudingpor (főzős)
- pár csepp vaníliaaroma

A meggyet és a cseresznyét megmosom és kimagozom egy tálba.A ribizlit megmosom és lefejtem a száráról,majd a többi gyümölcshöz adom. Kb. 3/4 pohár vízzel felöntöm és felteszem főni ízlés szerinti cukorral. Ha felforrt,még 5 percig forralom ,amíg nagyjából puha lesz a cseresznye.Ekkor a joghurtot kimérem és csomómentesre keverem a pudingporral és egy kevés cukorral. Ezt a gyümölcsökre öntöm és gyakran megkeverve sűrűre főzöm.A végén hozzáadom a vaníliát is.
Hidegen,melegen egyaránt nagyon finom!

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése