Keresés ebben a blogban

2011. július 14., csütörtök

Ratatouille

Azaz a francia lecsó!
A francia Mireille Guiliano a A francia nők nem híznak c. (korábban ismertetett) könyvében ír erről a klasszikus francia receptről.A receptet Andrée unokaöccsétől származtatja,Aix-en- Provence-ból.
Terveztem már egy ideje,hogy elkészítem,mert minden hozzávalóját imádom. Mireille adagjából 3 étkezés (=12 adag) telik ki és azt írja,hogy muszáj lassan főzni.Sőt,több változata van: 1. A leves-mert a Ratatouille inkább leves. 2. Csirke vagy  egyéb hús mellé parmezánnal vagy más sajttal. 3. Pizzafeltétnek.
Én az elsőt próbáltam követni,de nem főztem 2-2,5 órán át,ahogy írja,mert akkor tényleg leves lett volna belőle,inkább igazi francia lecsót kerekítettem.Ezt ettem ma ebédre.Hú,isteni volt!Friss,zamatos,laktató,csupa zöldség.Az egyik legjobb dolog amit tehetünk szervezetünkkel kánikula idején: együnk lecsót!Hogy franciát,magyart vagy szerbet,az teljesen mindegy!Lecsóra fel!:)

A receptet most az általam felhasznált hozzávalók mennyiségével írom le,nem pedig a 12 adagos eredeti változatot ,de zárójelben megemlítem azt is.



Ratatouille

Hozzávalók:
- 2 db közepes cukkini( eredeti receptben: 1,5 kg )
- 6 db paradicsom ( eredeti receptben 1,5 kg)
- 1 padlizsán ( eredeti receptben 1,5 kg)
- 4 gerezd fokhagyma  ( eredeti receptben 12 gerezd) 
- 1 csokor friss bazsalikom( eredeti receptben: petrezselyme vagy bazsalikom)
- só, bors( megegyezik)
- 2 ek extra szűz olívaolaj ( megegyezik)

A zöldségeket megmossuk és vastag darabokra vágjuk. Egy fazékba rétegesen beletesszük a hozzávalókat. Egy sor padlizsán, egy sor paradicsom, egy sor cukkini. A rétegek közé fokhagymát teszünk( én azt is feldaraboltam) és apróra vágott bazsalikomot vagy petrezselymet,esetleg mindkettőt. Rétegenként sózzuk és borsozzuk. Addig folytatjuk  a rétegezést,amíg el nem fogynak a hozzávalók. Lefedjük és lassú tűzön puhára pároljuk. Az eredeti recept szerint tehát leves kell legyen belőle és  az olajat a tálaláskor adjuk hozzá.Én csak épp puhára főztem,pároltam az olívaolajjal együtt.
Szobahőmérsékleten,kicsit langyosan fogyasztjuk.Bagett illene mellé....én viszont puff.rizzsel fogyasztottam.

Bon appétit!


Kép


1 megjegyzés:

  1. Éljen a lecsó!!!! Nagyon guszta lett , imádom én is bármilyen formában ! Lecsóra fel !!!:-))

    VálaszTörlés