Keresés ebben a blogban

2011. december 4., vasárnap

Bazargan édeskömény teában sült chutneyval

Az Édeskömény teában sült chutney saját találmányom-próbáljátok ki! Ma reggel felkeltem,s gyorsan összedobtam.Annyira jó lett,hogy a chutneyk közül eddig ez viszi nálam a prímet.Sehol sem láttam még ezeket a párosításokat,sőt teát sem,kikísérleteztem,s meglepődve tapasztaltam,hogy mennyire jól eltaláltam az ízeket.Bevallom,meg kellett kóstolnom már!:)
Az utóbbi 2 hétben rászoktam az édeskömény teára,s napi fél-1 litert megiszom belőle.Az illata fogott meg a boltban és azóta már tudom,hogy segít az emésztésben, méregtelenít és nem kívánom az édeset egyáltalán egész nap.

A Bazargan egy 2 évvel ezelőtti Stahl magazinban szerepel.Arab étel,a tabbuleh továbbfejlesztett változata. Izgalmas összeállítás mind ízekben , mind pedig színekben.Egészséges,teljes értékű,isteni finom főétel!

Arab ételek közül most egy ideig ez lesz a No.1 nálam!Nem bírtam magammal és a Bazargant is megkóstoltam:)


Bazargan édeskömény teában sült chutneyval

Hozzávalók a Bazarganhoz -ahogy én készítettem: 4-5 adag lesz belőle

( Stahl Judit a gránátalmából 2-t írt,húsból 50dkg-t, paradicsompüréből 3evőkanálnyit, dióból 15 dkg-t-én több hússal és paradicsompürével, kevesebb gránátalmával dolgoztam.)

- 1 gránátalma
- 3 marék dió
- 1 kávéskanálnyi őrölt fahéj
- 1 kávéskanálnyi őrölt római kömény
- 1 kávéskanálnyi őrölt koriander
- 1 kg csirkemellfilé ujjnyi csíkokra vágva
- só
- őrölt bors
- olívaolaj
- 1 nagy kanálnyi vaj
- 250 ml bulgur
- 2 fej vöröshagyma apróra vágva
- 2 gerezd fokhagyma apróra vágva vagy összezúzva
- 5 evőkanál sűrített paradicsom
- 1 csokor friss petrezselyem és/ vagy menta

A gránátalma levét kicsavarjuk.A magjait egy külön tálba szedjük ki. A levét felforraljuk és állni hagyjuk. A diót serpenyőben pár perc alatt megpirítjuk és félretesszük,majd amikor már langyos apróra törjük. A fahéjat, koriandert és  a római köményt egy kis tálkában összekeverjük.
A csíkokra vágott csirkét sózzuk és borsozzuk és olajjal, vajjal  az eddig használt serpenyőben puhára sütjük.A végén a fahéjas  keverék felével megszórjuk és 2 percig sütjük. 
Ha kész, kiszedjük egy mély tálba.A bulgurt kétszeres mennyiségű enyhén sós vízben megfőzzük,majd lefedjük.A hagymát az eddig használt serpenyőben mérsékelt tűzön olívaolajon megfonnyasztjuk, majd hozzáadjuk a fokhagymát ,a maradék fahéjas fűszerkeveréket és a sűrített paradicsomot. 2 perc alatt készre pároljuk.Ha készen van,ráöntjük a húsra.A hagymás csirkéhez hozzáadjuk a  gránátalmalevet, a magokat, a bulgurt , a durvára tört pirított diót és a zöldpetrezselymet és /vagy mentát.Összekeverjük.
Ha szükséges még sózzuk és/vagy borsozzuk. 

Hozzávalók az Édeskömény teában sült chutneyhoz:

- 4 db közepes méretű sárgarépa
- 15 dkg nyers sütőtökhús
- 3-4 szem naspolya húsa
- olívaolaj
- só
- Kairoi shoarma arab fűszerkeverék (van benne édeskömény és menta is többek között)
- 2 dl édeskömény tea 

A répákat megpucolom és hosszúkás kis szeletekre vágom.A sütőtökhússal együtt a korábban használt serpenyőbe teszem-így a bazargan után nem is kell elmosni!Kevés olajjal felöntöm,sózom és 4-5 percig néha kevergetve sütöm. A naspolyát közben megpucolom,majd a többihez adom és tovább sütöm 2 percig. Ezután megszórom a fűszerkeverékkel és elkeverem. Felöntöm a teával és addig párolom-sütöm,amíg a tea vize elpárolog és a zöldségek megpuhulnak.Ha kész,elzárom a gázt és nagyjából az egészet összetöröm . Kis tálkákban tálalom.


Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése