Keresés ebben a blogban

2011. december 19., hétfő

Halászlé

Íme  a tegnapi halászlé recept. Valójában magyar halból kellett volna készíteni,de mivel az nem állt rendelkezésemre,így hogy körbeírjam:távol-keleti halakat használtam:)Az eredményen ez mit sem változtatott,ízig-vérig pompás halászlé lett .Vagy aki jobban szereti hát halleves.

A halászlé az a leves,amit bármikor meg bírok enni.



Halászlé

Hozzávalók:
- az alapléhez:
- kb. 1 kg halfilé ( ázsiai,vagy busa, ponty ,amúr,s egyéb halak keveréke)
- 2 paprika
- 3 paradicsom
- 3 nagyobb fej vöröshagyma
- 1 teáskanál őrölt feketebors
- 7 púpozott teáskanál fűszerpaprika
- 3 teáskanál só
- 1,5 liter víz

A végső állapothoz:

- 750 ml víz
- 1 kg halfilé

Az alapléhez az összetevőket megtisztítjuk,a paprikát, hagymát  és a paradicsomot felkockázzuk.A halfiléket feldaraboljuk és az összes fűszerrel, zöldséggel és vízzel egy mély tálba tesszük.3/4 óra alatt puhára-szétfövőre- főzzük és átpasszírozzuk-én krumplinyomót használtam.a sűrítményt visszaöntjük az edénybe -én ilyenkor még egy kicsit rásegítettem botmixerrel ,hogy pépesebb legyen,majd a halfiléket beletesszük és felöntjük a vízzel. Puhára főzzük,majd melegen tálaljuk.

Jó étvágyat!


3 megjegyzés:

  1. Nálunk ez az elmaradhatatlan szentesti fogás! Nagyon gusztán sikerül Kriszta! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!
    Mi előrehozott karácsonyt tartottunk,s mivel Gabi évek óta nem evett halászlét és a mákosat kívánta,azért ezzel leptem meg.Bejött!:)

    VálaszTörlés
  3. De jól néz ki!! Ha egyszer halászlevet főzök akkor biztosan benézek hozzád a receptért! :)

    VálaszTörlés