Keresés ebben a blogban

2011. december 20., kedd

Mákos guba karácsony módra

Először is ma 7 órát töltöttem a konyhában,s most ültem le,de még megyek vissza.Hogy hogyan?
Úgy,hogy nekem mától van téli szünet!!!
Hozzáláttam még a maradék sütik elkészítéséhez,s még van egy hátra holnapra.
Ugye már írtam,hogy megrendelésre is sütök,persze nem ingyen?!Kicsit már kivagyok,hisz hetek óta gyártok mint gép:) Csodálkoztok hogy bírom???Hát én is...Többek között ez éltet,s kikapcsol,máskülönben egy-két újdonság is kikerül a kezeim alól.Már egy hónapja nagyjából bevásároltam az összetevőket,apránként.Sőt igazából szeptember óta gyűjtögettem a kis kamránkban a finomságokat.Persze van amit frissen kell megvenni,de ügyesen be lehet osztani mindent.Sőt,már  a nyáron elkészítettem az: Ezt fogom sütni karácsonyra tervet.Nem vagyok megszállott,de ahogyan ismerem magam, egy hét múlva már jegyzetet készítek arról,hogy mit süssek 2012 karácsonyára:)))

Rátérek a lényegre. Ma sütöttem:- Gesztenyés hókifliket-receptje már fent van!
                                                  -Reform mogyorós kifliket (gluténmentes, csokiba mártott végek..hmmmm)-ütős recept lesz,készüljetek!
                                                  - Mézes krémest ( régen készítettem már,nem is értem miért,pedig imádom!-most egy új recepttel próbálkoztam)-recept később!
                                                   - Flódnit-gondolom Alexa nagy örömére!:) Figyeld majd!A napokban felteszem!!!


Holnap ha mindben jól megy az idei utolsó bejgliket fogom megsütni,vagyis novemberben már sütöttem,de annak már rég hűlt helye van.Most egy teljesen más bejgli tészta recepttel fogok dolgozni! Remélem sikerül!
És jön még egy fincsi lazac is karácsonyra,amely beszerzését  és a fini datolyát is Alexának köszönhetem!Köszönöm szépen!!!!

Szóval még hallotok rólam!!!:)

A Mákos gubát Gabi barátném tiszteletére készítettem vasárnap karácsonyi hangulatban.


Mákos guba karácsony módra

Hozzávalók:

- 8 db kemény vajas kifli
- 5 dl tej
- 5 evőkanál porcukor
- 10 dkg darált mák
- 3 dkg vaj
- 1 cs. vaníliás cukor
- 5 dkg kandírozott citrom
- 5 dkg kandírozott narancs
- 2 tojásfehérje
- Marmalade lekvár ( narancs-gyömbér hmmm...)

A tejet, a vajat, a vaníliás cukrot  és 1 evőkanál porcukort meglangyosítunk,de ne forraljuk fel! A kifliket felkarikázzuk és a langyos tejet rájuk öntjük úgy,hogy mindegyikre jussom.A mákot a maradék porcukorral és  a kandírozott gyümölcsöket összekeverjük. A tejben áztatott kifliket egyenként beforgatjuk a mákos keverékbe és egy kerek vajjal vastagon kikent jénai tálba sorakoztatjuk szorosan egymás mellé.Nekem több emelete lett.Az egészet megkenjük a lekvárral.Kevés porcukorral a tojásfehérjéből kemény habot verünk és azt egyenletesen eloszlatjuk a mákos guba tetején.Én kis szarvakat húztam felfelé a habból.Előmelegített sütőben addig sütjük, amíg a hab megkeményedik és a kis csúcsok egy picit megbarnulnak.Kb. 10-15 perc.
Melegen tálaljuk!Aki úgy gondolja még egy kis lekvárt adhat mellé.

Jó étvágyat! 

A mákos guba főétel vagy desszert???
Gondban vagyok vele....Szerintem desszert,de mindig a főételek között találtam meg és korábban is annak készítettem el csak kandírozott gyümölcsök nélkül. Nemrég valahol azt olvastam,hogy bizonyos helyeken ez volt régen a karácsonyi főétel.Nos,most nekünk is az volt,bár nem karácsonykor,hanem advent 4.vasárnapján,de karácsonyinak tudtuk be:)





3 megjegyzés:

  1. Csodásan néz ki:) Imádjuk a mákos gubát és idén én is valami ilyesmi formában képzelem el. Nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
  2. Szuper! Már alig várom! De ez a tempó amit lenyomsz, hát az valami ember feletti! Már attól elfáradtam, hogy elolvastam! :)

    VálaszTörlés
  3. Alexa!Igen,ez már nem normális,de hamarosan vége lesz. Remélem akiknek készül azok is meg lesznek vele elégedve.Jövőre nem megyek bele ebbe a"játékba"!:)
    A Flódni nem bonyolult,de a 4 lapot muszáj kinyújtani,szóval szedd össze minden kedved és erőd!:)
    Puszi!

    Trollanyu!Nagyon izgalmas ízvilágot alkot a mák és a kandírozott narancs és citrom,na és a marmalade-én a lidl-ben vettem ezt a levárt,isteni finom!Laktató és fenséges!Királyi lakoma karácsonyra!.)

    VálaszTörlés