Keresés ebben a blogban

2011. december 9., péntek

Házi marcipán és a hét főbb eseményei képekben

Ez a hét sem telik gondtalanul,de azért akad mókára is idő,főleg így a hét vége felé.Nem is jó megfogalmazás a móka, hanem inkább kellemesnek ígérkezik a hét utolsó fele.

Először is az előző hétvégén meggyújtottuk a 2.gyertyát az adventi koszorúnkon,s még akkor frissem pár perc alatt összedobtam egy kis marcipánt, csak úgy lazán, házilag.A receptet Juditnál találtam !Nagyon jó kis blogja van,ajánlom figyelmetekbe!
íme az én marcipánom

A recept:
20 dkg hámozott mandula finomra darálva
3-4 hámozott keserű mandula finomra darálva
20 dkg porcukor
1/2 dl víz

10 dkg porcukrot és a darált mandulát összegyúrni. Másik 10 dkg cukorból és a vízből szirupot készíteni. Amikor kicsit lehűlt, belekeverni a a masszába és simára gyúrni. Fóliába csomagolva hűtőben sokáig eláll.


Én keserű mandula aromát használtam-pár cseppet,de vannak akik keserű mandula magot adnak hozzá.Hűtőben pihen azóta is,s várja hogy felhasználjam-puszedlik töltésére tervezem.
Tegnap este viszont furcsa érzés kavargott bennem,amikor a következő blogbejegyzést olvastam: http://fozzunkolaszul.blogspot.com/2011/12/gyomberes-ananaszos-marcipankenyer.html
Kriszta  írása kicsit lelombozott,de még jó hogy elolvastam.Ő is a Lidl-ben vett őrölt mandulát,s szerinte dióíze van,vagyis a dió ízét is felfedezte benne. Szóval akkor ez nem is mandula?Vagy csak részben az?
Én pedig bevásároltam belőle...
Jártatok már ugyanígy???
Majd kipróbálom szeletelt mandulával is,amit ledarálok és meglátjuk mi lesz a különbség!





Amint azt már írtam,a héten puszedligyártás is volt rendesen,s még lesz is-birsalmasajttal és marcipánnal töltött
Itt a képen épp a birsalmasajtosak száradnak csokimártás után



Fogyatkozik az adventi naptár is:) Eddig találtunk benne: mécseseket-fűszeres almást, jázminillatút, fahéjasat, kókuszreszeléket,szegfűszeget, mandulát,diót,csokieurót,karácsonyi mécsestartót, cukrot,mogyoróskrémport,stb.

És történt ma még egy nagyon kellemes dolog: 
két vásárlás között megismerkedtem végre Andival a http://andikezimunkai.blogspot.com/ blog szerzőjével,akivel egy településen lakunk.Terveztük,hogy  a hétvégi helyi adventi vásáron megismerkedünk,de akkor nem jött össze.És végre ma igen, teljesen véletlenül.
Blogját és csodás kézimunkáit ajánlom mindenki figyelmébe!
http://szilabikonyhaja.blogspot.com/ -itt pedig konyhai alkotásai láthatók!
Holnap jövök egy saját szerzeményű reform kenyér recepttel!





4 megjegyzés:

  1. Még mindig gyönyörű a koszorúd! ;) Gratulálok az ajándékaidhoz!
    Az volt a mai napomban a legjobb, hogy találkoztunk. Nagyon örülök, hogy személyesen is megismertelek! És köszönöm a reklámot! ;)

    VálaszTörlés
  2. Köszi szépen!:)
    Én is nagyon örülök,hogy végre megismerhettelek!:)Puszi!

    VálaszTörlés
  3. Gratula az ajándékokhoz! Hasznosak és értelmesek! A puncsgolyó milyen volt? :)

    VálaszTörlés
  4. Köszi Alexa!Én pedig a puszedlikhez gratulálok!Végre sikerült neked is!Nem volt egész nap időm,hogy válaszoljak,a blogra is csak most nézetem fel,s feltettem egy úja saját receptet!
    A puncsgolyó nekem bejön,Petinek már túl édes,de megette ő is.Szóval nekem bejön,de ebből sokat nem lehet enni,mert valljuk be tömény!Jó volt beszélgetni a sütik társaságában!:)

    VálaszTörlés