Keresés ebben a blogban

2011. december 10., szombat

Lepénykenyér

Ígértem egy saját kenyeret,íme hát  ő az! Az elmúlt hetekben sütkérezések előtt látogatást tettem az egyik Sparba,ahol megpillantottam pár igencsak ínycsiklandó reform kenyérféleséget.Én a luxus kategóriába sorolnám, mert majdnem egy ezrest elkérnek 2-3 vékonyka szeletért. Ahogy döbbentem az áron,máris arra gondoltam,hogy sütök én majd hasonlót,csak érjek haza!:) De ötletnek jó volt!
Így alkottam meg ezt a lepénykenyeret,ami nagy szó,mert én nem eszem kenyeret,de ezt muszáj volt megkóstolnom.
Ne számítsatok hagyományos értelemben vett kenyérre,inkább egy extravagáns reform kenyérkére,aminek köze sincs az élesztőhöz és a fehér liszthez.
Az eredmény olyannyira jó lett,hogy egymás ellen ettük Petimmel,hol magában ,hol pedig egy szelet sajttal.
Próbáljátok ki!


Lepénykenyér

Hozzávalók:

- 12,5 dkg rozsliszt
- 12,5 dkg barna rizsliszt,hajdinaliszt, csicseriborsóliszt vegyesen
- 1 teáskanál tengeri só
- 2 marék napraforgómag
- 2 marék tökmag
- csipetnyi őrölt feketebors
- morzsolt bazsalikom ízlés szerint
- morzsolt oregano ízlés szerint
- egy nagyobb csipetnyi kurkuma
- pici őrölt korianderzöld
- 2 kis pohár natúr joghurt
- 1 dl olívaolaj -pl.rozmaringos

A gyúráshoz és a nyújtáshoz kevés rozsliszt.

Az összes hozzávalót egy mély tálba mértem és jól összegyúrtam.Lisztezett deszkán kinyújtottam-nem túl vékonyra és éles késsel nagy szeleteket vágtam belőle.A szeleteket sütőpapíros tepsibe helyeztem és előmelegített sütőben aranysárgára sütöttem.
Megvártam még kihűlt, majd magában és sajttal megpakolva fogyasztottam.

Jó étvágyat!


1 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki:) Teljesen az én ízlésem szerint készült, ha megjavul a sütőm, ki is fogom próbálni:)

    VálaszTörlés