Keresés ebben a blogban

2011. december 28., szerda

Juhtúrós-diós pogácsa-vagyis a legeslegeslegjobb pogi:)

A sok édességtől már megcsömörlöttem....így ma kitaláltam,hogy a tegnap vásárolt és  a kacsamájraguba bevetett maradék juhtúróval valamit kezdeni kellene. Mindenképpen valami sósat szerettem volna,ha már az elmaradt az ünnepek alatt. Egy pogácsareceptet átdolgoztam este miközben a -Barátság extrákkal című filmen kacagtuk ki magunkat-:)-és ma pedig megsütöttem.Még langyos...de már párat eltüntettünk:)

Hűhaaaa!!!!Ez volt az első gondolatom,amikor beleharaptam!Kikiáltottam a legeslegjobb pogácsának, Peti pedig a pogácsák királynőjének-( királynős hangulatunk oka,hogy délután megnéztük az Ifjú Viktória királynő című filmet).Ez a pogácsa pedig teljesen elvarázsolt!
Mindenképp próbáljátok ki,akár Szilveszterre is sokkolhatjátok vele a jónépet!Aki szereti a juhtúrót és a diót,no meg a füstölt sajtot,annak ez a pogi maga lesz a mennyország! És ez nem túlzás!
Bizony nálam ez lett most a listavezető pogácsa téren...már megint megelőzte a nemrég készített Sokmagvas pogikat!:) Nem vagyok pogácsa rajongó,de ezt a juhtúrós-diós fajtát szeretni fogom később is!
Nem diétás,inkább igazi bűnbeesés!:)


Juhtúrós-diós pogácsa

Hozzávalók:

- 50 dkg finomliszt
- 3 dkg friss élesztő
- 25 dkg margarin
- 25 dkg juhtúró
- 2 tojássárgája
- 2 dl tejföl
- 1 dkg só
- 1/2 dl tej

A kenéshez: 1 tojás felverve
A szóráshoz: 3 marék dió felaprítva ( én nejlonzacskó közé szoktam tenni és klopfolóval többször ráütök)
A tetejére: füstölt edami sajt

A tejet és tejfölt jól elkeverem egymással és mikróban jól meglangyosítom.Hozzákeverek az elmorzsolt élesztőt és visszateszem a mikróba.Rákapcsolom még 10 másodpercre és bent hagyom 30 percre kelni.Közben az élesztő szépen elvégzi a munkáját. 
A lisztet a puha margarinnal, juhtúróval ,sóval és a tojások sárgájával jól elmorzsolom,majd a megkelt élesztős keveréket hozzáadom,és ha kell egy kis liszt segítségével könnyű laza tésztává gyúrom össze gyorsa mozdulatokkal.Kelesztőtálba teszem és langyos helyen 1 óra alatt a duplájára kelesztem.Miután megkelt, lisztezett deszkán 3 cm vastagra kinyújtom és a tésztát megkenem tojással,megszórom a dióval és reszelek rá a füstölt sajtból.5,5 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggatom és sütőpapíros tepsibe sorakoztatom.Nekem 25 db lett belőle.Itt hagyom még 15 percig kelni.Előmelegített sütőben aranybarnára sütöm-kb.20-25 perc.
A kimaradt tésztát újra összegyúrom és újra elvégzem a korábbi műveleteket.Ezek a pogik már sokkal sajtosabbak és diósabbak lesznek,mert  ugye a tésztájában is megtalálhatóak ezek az összetevők.

Jó étvágyat!









2 megjegyzés:

  1. Valóban a pogácsák királynője, hisz ennyi finomság, juhtúró, dió...

    VálaszTörlés
  2. A juhturós pogácsát nagyon szeretem, diósan új formáció, de el is viszem a receptet, mert ezt ki kell alkalomadtán próbálnom!!!

    VálaszTörlés