Keresés ebben a blogban

2011. december 15., csütörtök

Karácsonyi narancsos töltött linzerek és Marcipános-mandulás töltött linzerek

A Narancsos töltött linzereket már tavaly karácsonyra is megsütöttem: Itt - a recept is itt található meg a tavalyi bejegyzésnél. Most más formákkal szúrtam, ki a tésztát. Narancslekvárt használtam a szívekhez,a csillagokhoz pedig házi sárgabarack lekvárt-viccesre fogva,mert zöld ételfestékkel befestettem és így látványra senki nem hiszi el,hogy ez sárgabaracklekvár:)
Gőz felett olvasztott fehér csokival díszítettem és a csillagokat színes cukrokkal is megszórtam.
Mindkettő a hét elején készült.
A Mandulásról mindjárt egy recept és fotók,előbb viszont a mostani narancsos linzerek fotója:







és akkor:

Mandulás-marcipános linzerkorongok


Hozzávalók:-nekem több mint 60 darabhoz (Lajos Mari 66 Karácsonyi édesség c. könyvből)
A tésztához:
- 250g finomliszt
- 1 kk sütőpor
- csipet só
- 150 g vaj
- 80 g porcukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- 50 g darált mandula
- 1 tojássárgája

A töltéshez: házi baracklekvár
A fedéshez: kb. 500g világos marcipánmassza
                   Csokiglazúr ( recept Itt )
                   Hántolt mandulaszemek

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és fóliába csomagolva fél órára a hűtőben pihentetjük.Pogácsaszaggatóval enyhén lisztezett deszkán kiszaggatjuk és világosra sütjük. A kihűlt korongokat vékonyra megkenjük a lekvárral.A marcipánmasszát porcukros deszkán kinyújtjuk és szintén a pogácsaszaggatóval egyforma köröket szaggatunk ki és azokkal a lekváros köröket befedjük.Kicsit rányomkodjuk.A korongok felét belemártjuk a csokiglazúrba  és a közepébe mandulaszemeket teszünk.Száradni hagyjuk.
Isteni finom!








8 megjegyzés:

  1. Mindkettő finom puha,fém- vagy műanyagdobozban tároljuk!!!

    VálaszTörlés
  2. Kriszta az előzőekhez és ehhez is csak gratulálni tudok. Te hová gyártasz ekkora mennyiségeket? Leadhatok én is rendelést? :)) Minden nagyon finom amit felraktál, tudom hová jöjjek, ha ilyen finom aprósüteményekre vágyom!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Barbi!
    A legnagyobb mennyiség a hugoméknak lesz-többféle süti-ő nem tud sütni semmit,s nem is akar-hosszú...viszont kifizetni nekem.Másrészt lesznek vendégeink jövőhéten,s most a hétvégén is-egy 11-12 éve nem látott barátnőm jött haza Hollandiából.Másrészt karácsnyi ajándéknak is sokan ilyet kapnak.Amúgy a 2féle linzer nem olyan sok-a mandulás pici és egy harapás az egész.A narancsosból pedig nem lett sok-nekünk marad egy kevés kínálni,a többi a tesóméké.
    Rengeteg munkával jár,s lemondással,de kikapcsol.Viszont az utóbbi időben én alig eszem, nincs időm és néha kedvem sem,a szívem pedig kezdi nem tolerálni ezt az egészet,de mégsem adom fel:)
    A java pedig még hátra van-mert az én kedvenceimet is meg akarom sütni-eddig még magunkra nem is gondoltam...

    VálaszTörlés
  4. Azért vigyázz magadra, és egyél rendesen! Nehogy karácsonyra lerobbanj!! Puszi!

    VálaszTörlés
  5. Csinosan sorakoznak, sok a munka vele, de olyan szivet-szemet melengetőek :)

    VálaszTörlés
  6. Szia! :)

    Azt szeretném kérdezni, hogy a Mandulás-marcipános linzerkorongok mennyi ideig állnak el? Mert ugye lekvárral vannak töltve.. ha pl ma vagy holnap elkészítem akkor hétvégén még jó lesz? És ha fém dobozba teszem, akkor nem száradnak ki ugye? :)

    VálaszTörlés
  7. Szia!Igen,jó lesz egy hétig.Addig biztosan eláll.Hidegre tedd majd ki,fémdobozba!Kínálás előtt hagyd egy kicsit szobahőmérsékleten!Isteni finom ám!

    VálaszTörlés