Keresés ebben a blogban

2012. március 15., csütörtök

Gombapaprikás kétszer

Nem vagyunk gomba imádók,így nem is tudtuk felidézni,hogy mikor ettünk utoljára.Az biztos hogy rakott húst gombával is dúsítottam már pár éve,még régebben lecsóba is tettünk,sőt gyerekkoromban otthon termesztettünk gombát,hatalmasra nőttek és sokat gombapörkölteztünk.Emlékszem,hogy fotók is készültek a szépséges óriási gombákról.Az utóbbi években viszont kimarad az étkezéseinkből. Majd néha becsempészem:)
Tegnap hazafelé jövet laskagombát is vásároltam és gyorsan el  is készítettem ahogy hazaértem.Egy vegetáriánus receptkönyvben találtam rá a receptre,ahol kifejezettem magyar recept néven említik ezt a változatot.Nos,mi ezzel "ünnepeltünk"!
Maradt mára is egy kevés,amit egy másik körettel pótoltam ki.Hű,így még finomabb lett!Akinek tetszik ne fogja vissza magát,csak kövesse az én jó példámat!:)


Gombapaprikás

Hozzávalók:

- kb. 900g laskagomba vagy más vegyes gomba
- 2 db közepes fej vöröshagyma
- 4 evőkanál olívaolaj
- 2 evőkanál pirospaprika
- 1 csipet őrölt chili-ezt a recept nem említette
- 1 csokor friss kapor
- 4 dl görög joghurt vagy tejföl
- tengeri só
- őrölt feketebors

Köretként:

- bulgur sós és kurkumás vízben puhára főzve

A gombát megtisztítjuk és felszeleteljük. A hagymát finomra aprítjuk. A kaprot is felaprítjuk.Az olajon a hagymát üvegesre pirítjuk,majd rátesszük a gombát és sózzuk,borsozzuk.Erős lángon kevergetve pirítjuk. Ha a gomba leve elpárolgott, a paprikákat is hozzáadjuk és addig sütjük,amíg a gomba egy árnyalattal sötétebb színt vesz fel. Hozzáadjuk a joghurtot vagy tejfölt és  a kaprot.(A kaporból keveset félretehetünk  a tálaláshoz).Még 5 percig alacsony hőfokon főzzük.
Tálaláskor a kész bulgurra pakolunk egy kis halmot a gombapaprikásból és meghintjük kaporral vagy aki szeretné még egy kis pirospaprikával is.


Extra köret( a 2.nap készítettem a maradékhoz):

- kb. 250 g üveges puha csicseriborsó
- kb. 225 g üveges puha vesebab
- 1 fej vöröshagyma
- 1 csokor zöldpetrezselyem
- só
- bors
- leheletnyi pirospaprika
- 1 gerezd fokhagyma nagyon vékonyra felszeletelve
- olívaolaj

A hagymákat az olajon megpároljuk,majd hozzáadjuk a babot és a borsót,3 percig keverjük.Fűszerezzük és sózzuk,majd hozzáadjuk a petrezselymet is. 2 perc múlva elzárjuk alatta a gázt. Az előző napról megmaradt gombás bulgurhoz keverjük és melegen tálaljuk.

Isteni finom!

Jó étvágyat!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése