Keresés ebben a blogban

2012. április 15., vasárnap

Foszlós fonott kalács

Valami isteni illatú és ízű,az igazi csodálatosan finom foszlós fonott kalács.Túl egyszerű,hármas fonással készítettem,hatos fonással szebb lett volna,mint  a Barchesem. Nem lett egyforma vastag a fonás mindenhol.
Szolidan édes,finoman foszlós és puha. A kelesztés közben annyira megkelt a tészta,hogy a kelesztő tálam tetejét is feldobta,mert már nem bírt nyugton maradni és elindult kifelé  a tálból.Darabonként kb. 65-70 dkg-t nyomnak.


Foszlós fonott kalács

Hozzávalók:

- 1 kg liszt-én Nagyi titkát használtam-először kipróbálásra
- 10 dkg porcukor
- 10 dkg olvasztott Rama
- fél liter tej
- 5 g friss élesztő
- 4 tojássárgája
- csipet só

A kenéshez: 

- 1 tojássárgája
- kevés tej

A 2. kenéshez:

- 2 kanál langyos picit cukrozott tej

A tejet mikróban meglangyosítom és a porcukor felét,2 kanál lisztet és az összemorzsolt élesztőt belekeverem.Újra beteszem a mikróba és 10 másodpercre rákapcsolom.Így hagyom bent 20 percig,hogy felfusson. A lisztet kimérem egy nagy kelesztőtálba,hozzáadom a  porcukrot,a  sót,a tojások sárgáját és a langyos Ramát.A közepébe egy nagyobb mélyedést csinálok és a langyos felfutott élesztős tejet beleöntöm.Gyors mozdulatokkal tésztává dagasztom. A tészta alá kevés lisztet hintek,a tál tetejét ráteszem és meleg helyen 1 óra alatt a duplájára kelesztem.( ez nálam az előmelegített ,majd kikapcsolt sütő szokott lenni.)
Miután megkelt , enyhén lisztezett deszkára borítom és a levegőt kiütögetem belőle.A tésztát átgyúrom és 3 részre osztom.Aztán mind  a 3 részt még kétfelé osztom.Így kapok összesen 6 darabot. Minden darabból egyforma hosszúságú rudakat sodrok és 3at összefonok.A fonások végeit aláhajtom és sütőpapírral bélelt vekniformákba teszem mindkét fonást.Szintén előmelegített ,majd elzárt sütőben 30 percig kelesztem.Azután kiveszem és a tejjel felvert tojássárgájával megkenem.Előmelegített forró sütőben szépen megsütöm-kb. 20-30 perc alatt. Amikor megsült, kiveszem és hideg kövön hűtöm.Kevés langyos cukros tejjel ecset segítségével  megkenem a tetejüket.A túllógó sütőpapírral óvatosan kiemelem  a formákból és tálcán hűtöm tovább.
Miután kihűlt recés élű késsel szeletelem.

Jó étvágyat!





7 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek, viszem is a receptet! :) Én is Nagyi titkát használok, nekem nagyon bevált. Igaz, nem a legolcsóbb, de jó minőségű. :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!Én most használtam először és tetszik.Viszont más lisztekkel is elégedett vagyok.Szerintem hosszabb távon maradok majd az olcsóbbnál.2kg-t vettem csak kipróbálásra.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett a kalácsod,és a belseje is szép,látom nagyon finom lett!:):) Én is nagyi lisztet használok már jó ideje.Az én kalácsom mindig "sápadt",mert nem szeretem rá a tojást.

    VálaszTörlés