Keresés ebben a blogban

2012. június 23., szombat

Extra lecsó nyárra

Hogy növeljem a lassan már elviselhetetlen meleget idebent (jelenleg 29fok),ebédre lecsót készítettem,s ezzel elindítottam a nyári lecsóevést itthon.Tavaly az egész nyarat végiglecsóztuk,legalább 50-60 alkalommal ez volt terítéken,idén sem ez az első már,de még csak előzetesek voltak eddig.
A héten elmentem a kedvenc bioboltomba,ahol hoztak nekem gabonakolbászt,amit már jó ideje tervezek megkóstolni.Annyira finomnak találtuk Petivel,hogy majdnem közelharc alakult ki az elpusztításárét :) Na,jó azért nem,de a felét azonnal megettük,a maradékot pedig a mai lecsóba szántam,egy-két extrával,amit általában  nem szoktam bele tenni.De,hogy miért?Mostantól feldobom majd ezzel-azzal!
A gabonakolbász tehát vega, köze nincs húshoz,többnyire a következők alkotják: víz, búzaglutin(tönkölybúza),barna rizs, pálmazsír, fűszerek(só,kömény,paprika,stb), búzakeményítő, zabpehely.
Isteni finom lett!Könnyű,nyári ebéd!


Extra lecsó nyárra

Hozzávalók: 2 főre(= 2 nagy adag,2 nagyon éhes felnőtt számára:) )

- 2 nagy fej vöröshagyma
- 8 db szép nagy paprika
- 5 db közepes és nagyobb méretű jól érett paradicsom
- kb. 20 dkg felkockázott bio vega gabonakolbász
- 1-1 evőkanál bazsalikomos pesto ( nálam Alnatura )
- só,bors, oregano
- 4-4 db fekete olajbogyó felkarikázva
- 4 db friss tojás felverve

A szokásos módon lecsót készítünk.A hagymát megpucoljuk,felkarikázzuk,majd a paprikát is.Kevés olajat öntünk egy nagyobb serpenyőbe,amin elkezdjük párolni a hagymát és  a paprikát.Ízesítjük sóval és a fűszerekkel.Amikor már összeesett,hozzáadjuk a paradicsomot és tovább pároljuk.Amikor a paradicsom is összeesett, hozzáadjuk a felkockázott gabonakolbászt,és egy kicsit pirítjuk.A legvégén adjuk hozzá a felvert tojásokat és szépen megsütjük.Tálaláskor egy-egy kanál bazsalikomos pestoval díszítjük,majd olajbogyó karikákat pakolunk rá.

Isteni finom!

Jó étvágyat!
a gabonakolbász




1 megjegyzés:

  1. Nem vagyok semmi jónak az elrontója,igy most nagyon meg kóstolnám,főleg ami izgat,hogy milyen lehet a kolbi.:))

    VálaszTörlés