Keresés ebben a blogban

2013. december 1., vasárnap

Habkarika

Sokak kedvence a habkarika.Gyerekként sem szerettem,leginkább a karácsonyfa dísze volt és mindig csak csodáltam,hogy milyen szép a formája, a színe...
Tegnapról megmaradt tojásfehérjéket felhasználva készítettem először én is ilyen csodát. Lajos Mari receptjéből indultam ki ennél a receptnél is.Színeztem is és díszítettem is némelyiket ezüst színű cukorgyöngyökkel,valamint fehér cukor csillagokkal,illetve hópelyhekkel és jégcukorral.


Habkarika

Hozzávalók:

- 5 tojásfehérje
- 1 csipet só
- 160g + 60g porcukor
- 60g étkezési keményítő
- gél állagú piros ételfesték
- jégcukor
- cukorgyöngyök

A szoba-hőmérsékletű tojásfehérjéket a sóval együtt közepes erősségen elektromos habverővel kemény habbá verjük. Apránként hozzászitáljuk a 160g porcukrot és így 2-3 percig verjük.Akkor jó,ha a hab megáll a habverőn és ha késsel a habba belevágunk,akkor nyomot hagy.Ezután a maradék porcukrot a keményítővel elkeverjük, hozzászitáljuk apránként a habhoz és közben kézi habverővel óvatosan beleforgatjuk. Csillagcsőrös habzsákba szedjük és sütőpapíros tepsire nyomjuk ki.A tetejét tetszőlegesen díszítjük.A maradék fehér habba pár csepp piros ételfestéket nyomunk és lazán belekeverjük.Ebből is karikákat nyomunk egy másik tepsire.Ezt is díszítjük.Kb. 80-100fokra előmelegített sütőbe tesszük 3 órára száradni.Nekem régi,hagyományos sütőm van,így a következőképpen csináltam: a sütő ajtaját résnyire kitámasztottam egy fakanállal és így sütöttem.Fél óránként pár másodpercre kinyitottam a sütőajtót és kiengedtem a gőzt.Az utolsó egy órában elzártam a gázt és csukott ajtók mögött szárítottam tovább.Légmentesen zárt dobozban tároljuk.Állítólag több hétig,vagy hónapig is eláll.

Áldott Adventet!













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése