Keresés ebben a blogban

2010. október 30., szombat

Különleges rakott kel

Szülinapomra kaptam egy vadiúj receptkönyvet,Bio ételek szakácskönyvét,onnan való a recept!A hét elején elterveztem,hogy elkészítem ezt az ételt,így korán beszereztem  a hozzávalókat.Annyit újítottam rajta,hogy Vegamix helyett saját készítésű zöldfűszermixet tettem a szójához ,csempésztem bele egy fej lilahagymát és az egész rakott kel tetejére még Bolgár fehér sajtot daraboltam.
Az eredmény Fenséges lett!Hús nélküli,de annyira finom,hogy evés közben percenként el kellett mondanom,hogy ,,Ez isteni!":-) Ezt mindenkinek ki kell próbálnia!!!Biztos,hogy máskor is megsütöm majd,és Zsuzsimnak is-mert ő nem eszik húst,szerintem a kedvence lesz!Van egy lecsós -pörköltes alap benne,így fel sem tűnik,hogy hús nélkül kell készíteni.

Különleges rakott kel



Hozzávalók: 25 dkg dobozos barnarizs, 1 kis fej kelkáposzta, 1 kis fej brokkoli, 3 db sárgarépa, 1 csomag(125g) szójagranulátum, olívaolaj, 1 fej lilahagyma, 2 fej vöröshagyma,1 piros paprika, 2 sárga paprika, 3 paradicsom, 1 kiskanál pirospaprika, 2 kefír, fél csomag Bolgár fehér sajt, 1 gerezd fokhagyma, lenmag, só,feketebors, őrölt köménymag, és a Zöldfűszermix: majoránna,lestyán,kakukkfű,rozmaring, só, feketebors=összevegyítve.

A szójagranulátumot  1 órára meleg vízbe beáztatjuk a Zöldfűszermixszel.A barnarizst forrás után  30 percig félkészre főzzük,majd leszűrjük. Az összes zöldséget megpucoljuk. A répát karikákra vágva enyhén sós vízben félpuhára főzzük,a brokkolit rózsákra szedve félpuhára főzzük.A kelkáposzta leveleit lefejtjük,és enyhén sós vízben forrás után pár percig főzzük,hogy éppen csak megpuhuljon. Egy serpenyőben olívaolajon lecsó alapot készítünk a karikára vágott hagymából,paprikákból  és paradicsomból. Mielőtt lecsó állaga lenne,hozzáadjuk a kicsavart szójagranulátumot,fűszerezzük sóval,borssal,őrölt köménnyel és pirospaprikával,majd néhány percig sütjük. Előmelegítjük a sütőt. Egy sütőtepsit vastagon kivajazunk és az aljára terítjük a kelkáposztaleveleket,erre a a félig megfőtt barnarizst,majd az ízes szójás pörköltet is elsimítjuk rajta. Dobáljuk rá a brokkolirózsákat és a répaszeleteket. A 2 kefírt keverjük el a kinyomott fokhagymával és öntsük a  zöldségekre.Daraboljuk fel a sajtot és tegyük a kefíres öntetre. Végül szórjuk meg lenmaggal.Alufóliával letakarva gáz sütő 3-as fokozatán 45 percig süssük!
Fenséges!

Jó étvágyat!






1 megjegyzés:

  1. Szia Kriszta!
    Valóban nagyon finom lehetett így is a káposzta. Veszek szóját és kifogom próbálni, de gondolkodom rajta, hogy lehet még azt is kihagyom belőle. Köszi a receptet.:)

    VálaszTörlés