Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 25., csütörtök

Kenyér candida diétához

Szóval íme  a legújabb kenyerem,amit már tegnap beharangoztam.A legújabb Kifőztük-ből való a recept,méghozzá  a különszámból!Kinéztem a múlt héten,nagyon megtetszett,mert egyszerű és egészséges,illetve élesztőmentes.
Csodálkoztam,hogy a tetején résnyi nyílás keletkezik sütés közben,de ahogy láttam az eredeti fotón is  a Kifőztükben szintén van egy ilyen nyílás.Nos,elkönyveltem,hogy akkor ennek így kell kinéznie:) Ez azonban nem ront sem a látványon,sem pedig a finom ízeken. Még valami nagyon fontos: bárki elkészítheti otthon,nem kell profi péknek lenni ahhoz,hogy elkészítsük.Szóval elfoglalt ,modern háziasszonyok,Hajrá!
Én így készítettem:


Hozzávalók:
50 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál só
8 evőkanál olívaolaj
4 dl víz
1 teáskanál őrölt kömény
1 teáskanál tárkony

Az összes hozzávalót összekeverem fakanállal és sütőpapíros vekni/püspökkenyérformába öntöm .Én  a tetejét még megszórtam szezámmaggal és zsupsz bele  sütőbe.Kb. 30perc alatt sült meg gázsütő 2-fokozatán.
Tűpróbáig sütöttem! Amikor már nem ragad,akkor jó.
Miután kihűlt szeletelhetjük.

Köszönet a receptért a Kifőztük csapatának és  a www.falatnyiorom.blogspot.com  szerkesztőjének,tulajdonosának!

Jó étvágyat!

Megjegyzés: Ez a kenyér nagyon egészséges és könnyen beilleszthető a candida diétába.De diéta nélkül is igazán különleges szendvicset varázsolhatunk belőle,ha rákerül egy kis házi körözött,vagy sajt,egy kis kápia paprika,hmmmm....
:)





3 megjegyzés:

  1. Hát ez roppant egészséges kenyér, ki fogom próbálni. Köszi a receptet.

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon egyszerű és finom! Muszáj lesz kipróbálnom!!

    VálaszTörlés